Keresés ebben a blogban

2013. április 23., kedd

Rasszizmus avagy az emberi hülyeség

Timit kizárták ma két napra a tanításból rasszista viselkedés miatt. Ilyenkor bevonják a rendőrséget is, de ettől eltekintettek, mert ez az első alkalom volt. A következő történt (az igazgatónő és Timi elmondása alapján próbáltam összerakni): pár lány tegnap beszélgetett a vallásról, a vallási szabályaikról. Szó szót követett, és az egyik kislány azt mondta, ha nem követi a szabályokat, akkor a pokolra jut (iszlám vallásúról van szó), mire Timi azt mondta, akkor inkább jutna a pokolra, minthogy ilyen hülye szabályokat kövessen – persze mindezt a maga agresszív és felháborodott módján. Azt is mondta, hogy inkább meghalna, mint hogy olyanhoz menjen férjhez, akit nem szeret stb.
Ma, alighogy hazaértem, hívtak, hogy menjek vissza, és hozzam haza Timit. Az igazgatónő kiselőadást tartott nekem a rasszizmusról, a következményekről. De mint mindennek, ennek is két oldala van.
Értem én, hogy nem hülyézzük le a másikat, amiért más vallása van, másban hisz, más elveket, szabályokat követ. Ugyanakkor mindenkinek lehet véleménye, amelyet mérgében, vagy csak úgy ki is mond. Ettől még nem lesz rasszista.
Timi szókimondása sok bajt fog még neki okozni, mint ahogy okozott a múltban is. Egyszer egy kislány ült előtte, akire rászólt, hogy üljön arrébb, mert nem lát a nagy fejétől. Megkérdeztem, hogy mondhat ilyet, mire azt válaszolta, de hát anya, tényleg nagy feje van…
Sokszor halljuk, hogy álljunk ki az igazunkért, legyen véleményünk, legyünk egyediek, unikumok, ne olvadjunk bele a tömegbe, védjük meg magunkat, de úgy látszik, ebben az országban ez egy kicsit másképp működik. Timi nem rasszista. Én sem vagyok az. De nem vagyok boldog, hogy napokon, heteken, hónapokon keresztül olyan vallásokról tanulnak, amelyeknek a nevét sem hallottam soha, sőt, ki sem tudom mondani. Toleránsnak kell lennünk a más országokból jövőkkel (értem itt az arab, pakisztáni, sri-lankai stb. népeket), miközben ők Angliában komplett közösségeket, mini országokat alkotnak. Nem beszélnek angolul (ha mégis, érthetetlenül), van jogosítványuk, hiszen könnyen találnak hozzájuk hasonló nyelven beszélő oktatót, kapnak munkát, hiszen mindenhol van „szövetségesük” és még sorolhatnám. Nem, nem bántom őket, éljenek itt, de akkor ne követeljenek ki maguknak mindent. Éljenek itt, éljünk egymás mellett, elfogadva, megértve, nem pedig feljelentgetve egymást (igen, kíváncsi lennék, ki jelentette Timit, és mégis ő mit mondhatott…).
Azt mondták, Timi nem is tudja, miről beszél, hogy mondhatja azt, hogy hülyeség. Ebben van valami, bár nem hiszem, hogy a többi gyerek egészen pontosan tudja, mit takar az ő vallásuk, ki, miért és hogyan. Ha én azt mondom, Isten létezik, nem pedig Allah, rasszista vagyok? És ha azt mondom, Isten nem létezik, mert én ateista vagyok, akkor bántom őket? Ha azt mondom, úristen, micsoda vallás, bántalmazó vagyok? Úgy látszik, más fogalmaink vannak a rasszizmusról ebben az országban és a világ többi részén…
Itt ezt mindennél komolyabban veszik. Nem vihetem ki a két nap alatt iskolai órák alatt nyilvános helyre (vö. szobafogság), bocsánatkérő leveleket kell írnia a lányoknak, melyben borzasztóan sajnálja, amit mondott, és megígéri, hogy többet ilyet nem lesz. Nem igaz, hogy sajnálja, nem érti, miért mondott rosszat, de meg kell tennie, ha nem akarja, hogy komolyabb következményei legyenek. Kapott feladatokat (normál tantárgyakból), valamint vallási tudnivalókról olvasmányt, hogy teljesen képben legyen az iszlám vallás alapjaival. Kérdem én, ők tisztában vannak a kereszténység minden apró mozzanatával? A gyerekem két napon keresztül fogja tanulmányozni az iszlám vallást, hogy csütörtökön reggel az igazgatónővel történő „visszailleszkedő” beszélgetésen számot tudjon adni mindarról, amire baromira nincs szüksége az életben, de vagy lenyeli ezt az egészet és jópofát vág hozzá, vagy repül (jó esetben csak) az iskolából… Amennyiben nem megyünk el erre a beszélgetésre, akkor bíróságra vihetik a dolgot, sőt, akár hivatalos idézést is kiküldhetnek, hogy megjelenjünk, illetve be is vitethetnek.
Persze, fellebbezhetek a döntés ellen. Pontosan felsorolták a hivatalos levélben, kihez, hova fordulhatok. Ebben az esetben azonban minden rajta lesz az iskolai papírjain (meglepődnék, ha már nem lenne rajta…), ráadásul én nem voltam ott, nem tudom megvédeni őt, 4 másik kislány szava áll Timiével szemben. Mondanom sem kell, kettő iszlám, a másik kettő pedig finoman szólva is egyszerű angol kislány, nem túl kimagasló ésszel…
Hogy magyarázzam meg egy 10 évesnek, mit szabad, mit nem, mi a jó, mi nem, meddig mehet el a hazudozásban (igen, tetszik a ruhád), mi az, ami már sért másokat (baromi nagy fejed van)? Persze, én magam talán már tudom a határokat, de valljuk be, még felnőttként is mondunk olyat, amivel bántunk másokat, hiába bánjuk meg később. Ezt keverni a vallással, vádolni őt (igazi) rasszizmussal az emberi hülyéség netovábbja…

5 megjegyzés:

  1. Tisztelt hölgyem.

    megértem felháborodását,és igazat adok önnek.Viszont örülök hogy meg finom kifejezéssel élve kulturált környezetben kapta az életöl az első tanulságos leckét, ami nem került ember és vér áldozzatba. Mielöt szörnyülködne megnyugtatom keresztény válású vagyok és ezek mellet nem vak. A lényeg...Az izraeliek és a más nemzet fiai,akik féltestvérük, vérel és fegyverrel torolják meg a hasollo incidenseket. Etöl nem különbözik az indiai vallás háboru sem. Nem tudom meddig élt ön Magyarországon, de ez az egyetlen hely Europában ahol a vallás és a nemzet hova tartozás egyelőre nem véreL és fegyverrel vívódik hanem politikai csatákkal EGY JÓ TANÁCS, HA ELFOGADJA TŐLEM. HA MINDENKÉPP OTT AKAR ÉLNI AHOL JELEN PILLANATBAN ÉL, és ragaszkodik a gyermeke jó előmeneteléhez, egészségéhez és individualizmusa megöRzését is támogatni akarja, ami kitűnik leveléből,akkor itt az ideje a gyereket ovatToságra és bölcsességre nevelni.OTT a messzi idegenben nem a fehérek a dominánsak, nem a fehérek a helyzet irányítói, nem a fehérek a hatalom urai.Bár ezt soha senki nem fogja be ismerni de Anglia elesett. A fehérek pedig a szó kimondatlanságával elismerik, elesett egy nemzet melyet nem fehérek és az ottani őslakosok irányítanak,hanem idegen népek fiai és nem fehér emberek kinek a válásuk sem egyezik meg a fehérekével.Valahol örülök hogy ön és kedves családja ennyivel megúszta aZ incidenst. Iádkozok hogy a béke kirendelt őre vigyázón önökre.Egyet viszont kérem jegyezzen meg itthon a fehérek uralkodnak meg kbé 100 évig.Utána nekik sem lesz tolerancia.Ahol ön él ott már leáldozót a fehérek csillaga,és a kereszténység írmagját is ki irtani készülnek sikerrel. EZEK tények, ha többet akar tudni a jövőről olvassa a könyvek könyvét.Ne agGodjon a válásával ha tényleg hisz bene mint ahogy írja akkor megegyezik.Ha van kérdése és tÉnyleg kíváncsi...itt meg talál.udvözletel hirhozokr@gmail.com

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kriszta,
    megszólítva éreztem magam, és ezért költői kérdéseire válaszolok.
    Ha én azt mondom, Isten létezik, nem pedig Allah, rasszista vagyok?
    Igen.
    És ha azt mondom, Isten nem létezik, mert én ateista vagyok, akkor bántom őket?
    Igen.
    Ha azt mondom, úristen, micsoda vallás, bántalmazó vagyok?
    Igen.
    Úgy látszik, más fogalmaink vannak a rasszizmusról ebben az országban és a világ többi részén…
    A világ többi részén ez nagy fogalom, de valóban UK-ban ez a megnyilvánulás, amit Timinek is átad, kirekesztőnek számít, és nagyon kényesek rá. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy vajon a többi lány mit mondott és hogy az ő szüleikkel is történt-e beszélgetés. Feltételezem, hogy ha ők is tettek megbélyegző kijelentéseket, akkor ugyanilyen szigorúan voltak kezelve.
    üdv
    Nóra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek szerint ha megkérdezik, Isten létezik-e, ha azt mondom, nem, rasszista vagyok, ha azt mondom, igen, akkor hazudok. Melyikre is tanítsam a lányomat? Már csak azért, hogy ne legyek kirekesztő...
      A többi lány, mint írtam (van egy későbbi bejegyzésem is erről) nem kapott büntetést, azóta sem tudok semmi fejleményt erről, sem a szülőkkel történő beszélgetésről.
      A feltételezés pedig itt kevés. Feltételezem, hogy azért érezte magát megszólítva, mert a) szintén hasonló élményben volt része, b) az Egyesült Királyságban él, c) muszlim, d) ateista vagy ebből bármelyik kettő szabadon választott...
      Köszönöm a hozzászólást.

      Törlés
  3. Tisztelt Hölgyem,

    Mivel maga jött ki egy másik országba ezért magának kell és meg kell tanítania a gyerekét arra hogy elfogadja azt ami ebben az országban elfogadott. Maga és a gyereke éppen olyan jogokkal van itt mint mások ha valamelyik muszlim kisgyerek lehülyézi magát azért mert a szentháromságot vallja akkor azzal a kislánnyal kapcsolatban is ugyanezt az eljárást fogják indítványozni. Ha maga meg a gyerek ebbe nem képesek bele nyugodni akkor jobb lesz ha vissza mennek Magyarországra, ott ez a fajta beszűkült gondolkodásmód elfogadott, de itt UK-ban nem. Sok sikert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbálom megtanítani a gyermekemet arra, hogy elfogadjon másokat. Például azokat, akik névtelenül írogatnak blogbejegyzésekhez, beszűkültnek nevezve olyanokat, akiknek a helyesírása nagyságrendekkel jobb, az intelligencia-hányadosuk pedig vélhetően magasabb, mint a hozzászólóé...
      Nem, nem fogom neki megtanítani, hogy bújjon a szőnyeg alá, ne legyen véleménye, és mindig mindenre bólogasson. Attól, hogy egy másik országban élek, lehetek egyéniség. A muszlimok amúgy elfogadják az anglikán egyházat? Aszerint élnek? És szégyellheti magát, amiért úgy gondolja, Magyarországon, abban az országban, amelynek nyelvét beszéli, beszűkült gondolkodásmódúak élnek.
      Nem tudom, mióta él az Egyesült Királyságban, de sajnos nem csak én tapasztalom, hogy rasszisták az emberek, és sajnos nem feltéltenül a fehérek. Sőt...
      És elhiheti, nem önszántamból jöttem ide, nem nagyon volt választásom. Ennek ellenére próbálok beilleszkedni, küzdök a mindennapokkal, a gyerekeim elfogadásával és elfogadtatásával, és sajnos az ilyen megjegyzések nem könnyítik meg az életemet.
      Ha mindenki elfogadná, ami az elfogadott, ha nem lenne újítás, egyéniség, egyéni vélemény, maradtunk volna a sötét középkorban. Néhányan sajnos megrekedtek ezen a szinten, de velük sem időm, sem kedvem foglalkozni.
      Köszönöm a hozzászólást.

      Törlés